Yeah

Efter att ha haft några hektiska dagar på jobbet har det inte blivit något seriöst fiske, men jag har haft min livs fight!!! häromdagen fick jag tag i en död mört som jag tänkte blir perfect till bete för Mal, så efter att ha rott ut betet och fiskat enligt bojmete, så var det bara att vänta, jag var precis på väg att släcka lampan i bivvyt och krypa till sängs när jag fick ett run, ett hårt mothugg och jag kände något tungt i andra änden av linan, sen blev det  bara att veva ett tag och jag funderade på om det var en gädda men efter en stund blev det åka av och jag satte mig i båten och ut för att fighta den största fisken jag haft på kroken, efter 10 minuter kunde jag se fisken vid båten och ser att det är en mal som är längre än mig!!! efter ett flertag misslyckade försök med att håva den gör den en rusning som jag inte var bered på och linan går av :(!!!
Dagen efter sa chefen att vi var tvugna att flytta till en annan sjö för att flytta alla karpar under 7kg, så då trodde jag att hoppet var ute med att få en mal, men efter att ha pratat med han idag igen så har vi fått tillåtelse att fiska i King Fisher på kvällarna och nätterna så har 5 dagar på mig att kroka en FET MAL!!! och i min karp säck väntar ett gäng små sutare som ska bli Mal godis!!!
Tight Lines på er därute!!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Håller tummen att du får revansch på The Big Cat!!!



2011-07-09 @ 14:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0