Countdown 13days

Ja nu var man tillbaka till sjön Atilla, där jag ska fiska min sista tid här, fiskat där en natt och tappade 2st:/ men nu ska dom upp!!! nästa vecka kommer även min far ner och ska fiska i wildboar och förhoppningsvis några nätter i Atilla:) min period här nere har vart mkt lärorik! både på ett personligt plan och inom fisket, 64 nätter i tält i sina tankar gör att man lär känna sig själv :P. när jag kommer hem kommer jag göra några blogg inlägg om hur jag har haft det här nere, och även med tips som kan vara nyttiga i sverige:)

Sista nätterna i kingfisher

Ja efter att ha flyttat från swim 1 till swim 5 satsade jag på mal igen med bara några dagar kvar, detta lyckades inte något vidare, tappade ytterligare en stor och landade en liten på ca4 kg :/ men men jag är nöjd ändå för jag har ju iaf fått känna på hur det är att fighta en stor mal, och det är något som jag verkligen ser framemot att göra igen, vilken styrka, kraft dom fiskarna har! adrenalinet sprutar i kroppen och tankarna far runt! detta skall göras om!!
Men jag lyckades iaf landa en fin spegel karp på 15,1kg :)
Nu har jag flyttat till Heron igen för 4 nätters fiske och med lite tur kanske man kan landa den där 20+arn som väntar :D efter Heron bär det av till Atilla och sen det sista blir det att fiska i Wildboar.

Yeah

Efter att ha haft några hektiska dagar på jobbet har det inte blivit något seriöst fiske, men jag har haft min livs fight!!! häromdagen fick jag tag i en död mört som jag tänkte blir perfect till bete för Mal, så efter att ha rott ut betet och fiskat enligt bojmete, så var det bara att vänta, jag var precis på väg att släcka lampan i bivvyt och krypa till sängs när jag fick ett run, ett hårt mothugg och jag kände något tungt i andra änden av linan, sen blev det  bara att veva ett tag och jag funderade på om det var en gädda men efter en stund blev det åka av och jag satte mig i båten och ut för att fighta den största fisken jag haft på kroken, efter 10 minuter kunde jag se fisken vid båten och ser att det är en mal som är längre än mig!!! efter ett flertag misslyckade försök med att håva den gör den en rusning som jag inte var bered på och linan går av :(!!!
Dagen efter sa chefen att vi var tvugna att flytta till en annan sjö för att flytta alla karpar under 7kg, så då trodde jag att hoppet var ute med att få en mal, men efter att ha pratat med han idag igen så har vi fått tillåtelse att fiska i King Fisher på kvällarna och nätterna så har 5 dagar på mig att kroka en FET MAL!!! och i min karp säck väntar ett gäng små sutare som ska bli Mal godis!!!
Tight Lines på er därute!!

Vi närmar oss!

I går var jag in och köpte lite större krok och riggade upp för att fiska live bait efter Mal, precis när jag lagt boken ifrån mig och ska sova går napp alarmet igång och känslan om att kroka en Mal känns bra, efter en kort fight kunde jag land en Gädda :/..... ut med grejorna igen och gick till sängs, tidigt imorse vaknade jag av napp alarmet från mitt karpspö och jag kom upp och krokade, snabbt ut i båten för att denna kändes tung! efter en lång fight kunde jag se i det glasklara vattnet att det var en fin spegel på kroken, tankarna for runt :) ville inte tappa denna och efter en liten stund gled den in över håvnätet och jag kunde konstatera att jag hade tagit ett nytt PB:D 18,7kg Spegel Karp!
Mörk och Vaker
Underbart!

Trögt

Sorry att jag inte har hunnit skriva den senaste tiden, fisket har varit ganska trögt och jag har inte lyckats landa en karp på 13 dagar nu :/, en liten mal har jag däremot fått, tappat några karpar och natten till idag tappade jag något riktigt tungt som jag tror var en mal, Just nu fiskar jag i hop med Rupert, en engelsman, vi fiskar i sjön King Fisher han har lyckats landa 3 karpar dom senaste dagarna den största på 15kg. Idag när vi tömde kräft burarana fick vi tag i några sutare så ikväll blir det att fiska efter mal med "live-bait" se om detta lyckas bättre skitfiske på er // Tette