Årskrönika

Ja nu faller snön utanför och våren känns långt borta, jag tänker tillbaka på året och inser att jag verkligen har fastnat för mete:D har endast fiskat spinnfiske 3 turer i år :O och fluga har jag bara vart ute med 2 gånger tror jag..
Ja året började med kyla och mkt snö, gjorde några is-mete pass efter Lake och Gädda men inget som gav något bra resultat.
Sen väntade man ju på att isarna skulle smälta så att man skulle få fiska i öppet vatten igen! i mars efter metemässan hos pop-up tackle var vattnen öppna och jag och Bengtsson drog ner till dalsland för lite fiske, men efter 3 dygn kunde vi konstatera att vi endast fårr en mört på 3hg:(
resten av mars blev det mest gädd-mete  i Klarälven, men sen i början av aprill efter Sportfiskemässan fick jag rapporter om att Iden hade börjat stiga i byälven, jag och ett gäng kompisar från klassen drog ner och fiskade, inga jätte stora komm upp den dagen men ett pass senare tog jag nytt PB på 2340g
Id 2340

Sen kom maj månad blev ett Karp pass i Karlstad som gav 3 sutare men ingen karp,
sedan stack jag ut på lite braxen mete i Laxsjön blev totalt 9dagar och många fina braxar den största var 4000g och nytt PB för mig!

Sedan bar det äntligen iväg till Frankrike och till Abbey Lakes, där jag skulle ha min praktik, detta var den bästa sommaren jag upplevt:) fiskade mest efter Karp men även lite efter Mal, Tog nytt PB flera gånger där nere men det slutliga var på 18,7kg
Spegel 18,7 kg

Efter Frankrike var det ganska lugnt på fiske fronten blev lite pass efter diverse vitfisk, ingen stor kom tyvärr upp.
Hösten gick snabbt frammåt och då var det dags för Lake fisket, och som ni kan läsa i mitt senaste inlägg så fick jag ju även ett nytt PB här:D Lake på 5360g
Denna bilden får avsluta 2011års mete år för min del!
(om det inte händer något annat intressent på fiske fronten)

Tack för att ni följer min Blogg
God Jul
&
Gott Nytt År

Kommentarer
Postat av: Josefin

Du skriver mycket bra!!! Man lever sug verkligen in i dina historier!!

2011-12-09 @ 23:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0