Bilder från Abbey

Min Första franska spegel
Pappa med en liten spegel
Pappa med nattens fångst 8,5kg
även en liten Fjällis synade håven :)
Livet är HÄRLIGT!!!

ÄNTLIGEN!!!!!

Ja då var man äntligen på plats i Frankrike och på Abbey Lakes, efter en resa med start i sverige vidare ner i danmark sedan tyskland,holland belgien och till slut kom man fram i Frankrike, efter att ha kört hela natten och inte sovit på 24h var vi ganska trötta och ville snabbt få upp bivvyt så vi kunde sova några timmar. Men när vi väl fått upp allt kändes det som att jag var tvungen att kasta ut ett spö iaf, men det slutade med att alla 3 spöna riggades iordning och kastades ut. efter en halv timme fick jag ett run och jag kunde landa min första Franska Karp :) bara 3,7kg men lyckan var total ändå. efter ett tag till fick pappa sin första karp på ca 3kg efter ett tag fick jag återigen ett run och kunde landa en fisk på 6kg :)
eftersom att det finns internet här på campen kommer jag försöka blogga så mycket som möjligt:) bilder kommer senare för jag fick inte med kameran upp till klubbhuset nu.

Project Bream

För en vecka sen stack jag och min far ut på ett litet fiske äventyr, 5 nätter i Bivvy och fiske efter Braxen. mäsket blandades och bilen packades, efter att ha fyllt 2bilar med massa fiske prylar och tillbehös stack vi iväg, väl på plats kom bivvyt upp for och spöna riggades upp och betena placerades i vattnet. första kvällen kom det bara upp en Brax på 3kg denna togs av pappa, så efter en natt av endast singel pip på larmen var mina förhoppningar inte allt för stora för dagens fiske, men strax efter 12 så fick pappa dagens första, senare vid 2 tiden fick jag min första brax på denna resan, en liten fisk på 2,7kg efter ytterligare en timme började larmet pipa och jag krokar och landar en brax på 3,5kg nytt PB:D efter ytterligare timmar fick pappa några till, klockan 21:55 går återigen mitt larm och jag möts av ett tungt spö gung efter en kort fight kunde jag landa en Brax på 4kg,Nytt PB igen :). Resten av dagarna fortsatte vi fiska och fick flera stycken över 3kg största på 3825g, far fick även 6 Sutare med största på 1850g
Totalt så fick jag 12st Braxar, far fick 8 braxar och 6 sutare, minsta braxen var på 2,5kg sen låg alla andra inom gränsen för brons och silver av Abu nålen
Bilder kommer senare :)

Mete!!!

Ja det senaste har det blivit en hel del fiske, förra vecka var jag och några klass kompisar inne och metade lite vit fisk i Karlstad, jag fick 8 små Braxar, 5 Möratar och 4 Bjöknor, inget stort :(..
Även Henke som är lax fiskare har kommit underfund med vad trevligt det är att meta;)

Helgens Mete
Ja i fredags kväll stack jag in till Kroppskärr för att pröva lyckan efter Karp, efter att jag slängt ut betena började väntan, hade något som var framme vid ena betet men ingen krokning, natten fortssatte utan napp och på morgonen bestämmde jag mig för att kolla av botten lite och se om man kunde hitta något hett ställe att placera betet på, sen var det ut med betena igen, nu på nya platser, senare på dagen kom ett "runn" och när jag lyfte spöt kände jag direkt att det inte var någon stor fisk, en Brax hamnade i håven och fick snart simma tebax, efter att ha bytt till större beten och fiskade längre ut kändes mina chanser större, kvällen och natten kom och det var dags att krypa ner i säcken igen, på morgonen vaknar jag av att ett larm piper men inte min reciver snabbt ut men är försen, tankarna på varför inte recivern gav i från sig något ljud gjorde mig lite irriterad! komm underfund med att jag borde ha bytt batteri kvällen innan :( och bättre blev det inte av att grannen som fiskade bredvid mig kom bort och fråga om jag fått något inatt då han hade vaknat av att mitt larm pep, tyvärr hade inte jagvaknat så kunde ju tyvärr bara skaka på huvudet. Sen piper larmet och en Sutare hamnar i Håven. Dagen fortsatte i rask takt och hoppet om en karp börja försvinna men då piper ena larmet och fort ut ur bivvyn och känner tyngd i spöt! detta kan inte vara Brax eller sutare tänker ja, efter en härligt fight släpper fisken från min hullinglösa krok och irritationen är tebax! efter en stund piper larmet i gen och jag landar en Sutare. efter en stund piper larmet igen och ytterligare en sutare hamnar i håven. Blev ingen Karp denna helgen heller men fick ju iaf 3 sutare och 1 Brax.
Härlig Lördags Morgon
Mitt Andra Hem
Totalt 3 sutare som fick syna insidan av håven ;)