Min Sommar I Frankrike

Abbey Lakes

 

Torsdagen den 26de Maj bar det iväg ner emot Frankrike för mitt största fiske äventyr hittils, bilen var packad till max och man kunde inte ens ställa sätena i en skön ställning, efter att ha handlat det sista inför resan lämnade vi landet över öresundsbron vidare ner i danmark och tyskland som var planerat att bli ett stopp över natten för att sedan fiska där dagen därpå, men vi kände att vi ville komma så lågnt ner i landet som möjligt så att vi inte skulle behöva ha en så stor sträcka att köra resten av vägen till vårt slut mål, efter en lång stund kommer leder gpsen in oss i holland och vi inser att vi har kört för långt, efter att ha bestämmt oss för att ta in på hotell i holland börjar jakten på hotell, men när vi tillslut hittar ett är klockan redan 04:00 och dom var fullbelagt, så då bestämmer vi oss på att göra en chansning och dra direkt ner till Abbey och se om vi kan boka några extra dagar. Väl på plats pratar vi med Evelyn och det visar sig att det inte var några problem. Innan min praktik börjar har jag bokat en veckas fiske med min far i sjön Wildboar, denna sjö är ett ”runs-water” med mycket fisk och många napp. Fick drygt 30 karpar mellan 3-9kg den veckan. Sen var det dags för gräsklippning i sjön heron, så sjön var stängd under en vecka för alla utom dom som jobbade så med andra ord fick jag en veckas fiske i sjön, efter tre sega nätter med endast en tappad pga att den gick fast i sjögräset, lånade jag en båt och letade efter ”clear spots” i all växtlighet, och efter att ha hittat 3 platser kunda jag placera mina beten med god självsäkerhet om att dom låg rätt. Starx efter halv 2 på natten vaknar jag av att recivern skriker:D snabbt utt för att kroka efter en kort fight går fisken fast, då kliver ja i den ostadiga gummi båten och fortsätter fighten efter att fått loss den från all växtlighet blir det fart på fisken igen och efter en stund kunde jag håva en fisk som visade sig vara ett nytt PB 17kg blankt, lyckan var enorm och efter att ha försökt ta några kort med självutlösare fick fisken simma tillbaka och jag kunde krypa in i min sovsäck igen, sömnen var dock långt borta och man låg bara och log i sin ensamhet:)

detta blev min enda fisk i sjön heron under denna vecka men jag var nöjd ändå!

Sedan bar det iväg till sjön atilla där jag under första natten fick nöja mig med 3 sutare runt 2 kg, andra dagen valde jag att flytta till ett annat swim, och på kvällen stack jag och en annan som jobbade där ut på lite stalker fiske, ingen lycka för varken mig eller min kollega, när jag kom tillbaka till mitt swim var ja så trött så då blev det bara att kasta ut betena i hop om att dom hamnade på något hyffsat ställe, men inga run den natten. Kvällen efter är det att ta fram markerfloat och kolla efter bra platser, och kort efter att jag fått ut mina beten så får jag ett run och jag kan kort därefter landa en spegel på 15,4kg senare samma kväll lyckades jag även landa en Fjällkarp runt 11-12kg. Sedan var det dags att flytta till Foxlake, där har jag igentligen inget att berätta om förutom att det var 4 nätter utan ett napp bara massa kräftor som tog betet:/ så efter att ha tröttnat på kräftorna teamade jag ihop mig med Rupert och flyttade till sjön King Fisher där fiskade jag i drygt 2 veckor med flera karpar mellan 13 och 16kg men så en morgon vaknar jag av ett run strax före 6 på morgonen den gick fast i gräset och jag var tvungen att sticka ut med båten för att fortsätta fighten efter en lång kamp med en stark fisk såg jag i det kristall klara vattnet att det var en stor fisk och efter att jag landat den så såg jag att detta kunde mkt väl vara nytt PB igen och det visade sig att när jag vägde den att det var det också 18,7kg lycka:D

 

 

I sjön King Fisher fick jag också min grymmaste fight någonsin detta var när jag fiskade efter mal, vilken brutal kraft! Ur stark! Efter en fight som varade i drygt 35min fick jag se besten, en mal som var enorm beräknade längden på över 2m, efter ett flertal misslyckade försök med att landa den gick tafsen av och jag kan lova att jag aldrig varit argare för att ha tappat en fisk:/

Min sista vecka fiskade jag ihop med min far i sjön Wildboar, inga stora för mig i den sjön men farsan lyckades landa en på 15kg+ vilket var nytt PB för han.

Detta har varit en upplevelse som jag sent kommer att glömma!! och tillbaka ska jag i framtiden för fisket i Abbey är underbart! :)
Kommer med ett inlägg med massa bilder där nere ifrån snarast :d
Tight Lines

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0