Äntligen Lake :D

Efter fjolårets fiasko med närmare 30 bom-pass efter Lake, så ska jag vara ärlig och säga att jag inte var allt för taggad på det fisket, men ett pass lockade till ytterligare ett,
Var igentligen inte meningen att jag skulle fiska men när Bengtsson sa att han skulle ner till älven så tänkte jag att jag kan ju hänga med och kolla och vara lite social iaf:D efter en snabb tanke bestämmde jag mig för att ta med ett spö ner iaf,
Efter att ha riggat upp och fått ut spöt, dröjde det inte länge innan Bengtsson hade något vid sitt bete efter ett bommat, var det snabbt byte av bete och ut igen! efter ungeför en halvtimme såg jag min spö topp gunga till lite och jag lyfte upp spöt för att känna hur linan kändes efter att ha känt att det var något där gjorde jag mothugg och kände att jag krokat fisken, till en början kändes den inte så stor men ju närmare den kom ju kraftigare gungade det i spöt, efter att Bengtsson hjälpt mig med landningen kunde vi väga den, dock så bottnade vågen (Samson 5kg) nervös blev man och bestämmde oss att säcka den snabbt medans jag tog bilen hem och fick tag i en annan våg, efter att ha vägt den visade sig att den var större än vi trott! 5360gram :D lyckan var överväldigande!!!!
5360gr Lycka:D
KOMMER FLER BILDER SÅ FORT JAG FÅTT DOM!!!

Kommentarer
Postat av: Pappa

NU är du en riktig STORFISKARE!!!



GRATTIS!!! TILL REGGFISK M RÅGE!

2011-11-28 @ 22:09:13
Postat av: Quiver Claus

kul att du äntligen lyckades! hoppas fler följer!

2011-12-06 @ 14:18:52
Postat av: Ola i Heron

Grattis till sötvattentorsken!! Kolla in vår nya sida av gamla sidan Karpverket! Ha de!

2012-02-01 @ 13:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0