Mete!!!

Ja det senaste har det blivit en hel del fiske, förra vecka var jag och några klass kompisar inne och metade lite vit fisk i Karlstad, jag fick 8 små Braxar, 5 Möratar och 4 Bjöknor, inget stort :(..
Även Henke som är lax fiskare har kommit underfund med vad trevligt det är att meta;)

Helgens Mete
Ja i fredags kväll stack jag in till Kroppskärr för att pröva lyckan efter Karp, efter att jag slängt ut betena började väntan, hade något som var framme vid ena betet men ingen krokning, natten fortssatte utan napp och på morgonen bestämmde jag mig för att kolla av botten lite och se om man kunde hitta något hett ställe att placera betet på, sen var det ut med betena igen, nu på nya platser, senare på dagen kom ett "runn" och när jag lyfte spöt kände jag direkt att det inte var någon stor fisk, en Brax hamnade i håven och fick snart simma tebax, efter att ha bytt till större beten och fiskade längre ut kändes mina chanser större, kvällen och natten kom och det var dags att krypa ner i säcken igen, på morgonen vaknar jag av att ett larm piper men inte min reciver snabbt ut men är försen, tankarna på varför inte recivern gav i från sig något ljud gjorde mig lite irriterad! komm underfund med att jag borde ha bytt batteri kvällen innan :( och bättre blev det inte av att grannen som fiskade bredvid mig kom bort och fråga om jag fått något inatt då han hade vaknat av att mitt larm pep, tyvärr hade inte jagvaknat så kunde ju tyvärr bara skaka på huvudet. Sen piper larmet och en Sutare hamnar i Håven. Dagen fortsatte i rask takt och hoppet om en karp börja försvinna men då piper ena larmet och fort ut ur bivvyn och känner tyngd i spöt! detta kan inte vara Brax eller sutare tänker ja, efter en härligt fight släpper fisken från min hullinglösa krok och irritationen är tebax! efter en stund piper larmet i gen och jag landar en Sutare. efter en stund piper larmet igen och ytterligare en sutare hamnar i håven. Blev ingen Karp denna helgen heller men fick ju iaf 3 sutare och 1 Brax.
Tight Lines
Härlig Lördags Morgon
Mitt Andra Hem
Totalt 3 sutare som fick syna insidan av håven ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Perfekt valborgshelg låter det som - trots att karpen inte synade håven.

2011-05-02 @ 19:37:30
Postat av: Rille

Fan va gött billy! mer bilder på fisk vill jag se :D

2011-05-02 @ 19:45:45
URL: http://meandmyrod.blogg.se/
Postat av: Tette

Hehe ja förhoppningsvis kommer snart Karpen :D

2011-05-03 @ 09:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0