Årets Första Gädda

Ja i helgen har man njutit av det fina vädret uppe i Forshaga, passade på att sticka ut och fiska lite Gädda i fredags, det var jag, Daneil Jarl och Claues vi stack ner till älven jag körde botten mete medans Claues körde
med flöten. Efter att ha suttit i några timmar gick mitt napp alarm av och jag krokade, det kändes som om det var något av större storlek!! men efter en kort fight gick fisken vinnande ur striden, ny nors sattes på kroken och jag kastade ut, efter ytterligare några timmar gick larmet av igen och efter en liten fight kunde jag glädja mig åt årets första Gädda :D ca:4kg efter att vi återutsatt den kände vi inget mer. På lördags morgonen kände jag suget att få revansh på den Gäddan jag hade tappat dagen innan, så samma gäng stack ner till älven igen, dock ingen fisk landad några hugg men som "spotta" innan mothugget kom, samma var det idag men jag är mycket nöjd med helgen i Värmland.
Hann dessutom rulla lite boilies idag så snart är det dags att lägga ett seriöst pass efter karp:D
Tight Lines

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0