Äntligen Id

Ja efter lunchen igår när vi var på väg tillbaka till skolan kom vi på att det bara var en lektion kvar, så vi beslutade oss för att sticka ner till säffle och fiska Id, efter att ha packat bilen åkte vi i rask takt till byälven, väl på plats var det bara att börja rigga och få ut betena i vattnet, gick ganska trögt i början och bomade flera hugg, efter ett tag fin Backdrop Bengtsson hugg och jag håvade en Id på 2,5kg åt han. efter en stund fick han fler och fler och berättade att han hade hittat en yta på 2x2m som han fick alla hugg på, jag fortsatte med mitt fiske och efter flera bomade lyckades jag kroka och landa en Id på strax över kilot, dagen fortsatte med att Bengtsson drog flera Idar, jag fick tillslut en fin Id på 2025g som blev mitt nya pb:) Nöjd för dagen åkte vi sedan hem med resultatet 2st Idar för mig och 11 för Bengtsson:)
Tight Lines
Bete för dagen var bröd
Linus största för dagen
Vacker
Känslan när man fightar första fisken för dagen är underbar
Min första Id över kilot
Nytt PB 2025g

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0